maandag 11 oktober 2010

F letter L IMG_5533 letter C metal type letter k Boggle black letter R

Ik weet niet wat het is. Misschien heb ik gewoon wat minder met foto's (ik maak bijvoorbeeld nooit zelf foto's op vakantie, en ga met tegenzin zelf op de foto). Misschien ben ik nog te vol van de vorige dingen (Ben zo blij met mn RSS-feeds en Netvibes!). Misschien ben ik na een paar weken een beetje blogmoe. Maar ik had dus niet zo'n zin in het Flickrding.

Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat sinds twee weken de fundering onder mijn bestaan is weggevallen. Vrij letterlijk, de fundering van mijn huis wordt vervangen. We wonen nu op de slaapkamer, en slapen op de logeerkamer. Foto's van deze ellende op Flickr:


Created with Admarket's flickrSLiDR.

Met hulp van coach Bart de foto's ook aan een locatie gekoppeld, maar ik heb nog niet zo'n leuk kaart-gadget op mn flickr pagina zelf. Jammer, probeer ik een andere keer wel.

De API's zijn wel grappig, zo kan ik bijvoorbeeld met de Findr beter op tags zoeken dan in flickr zelf. Maar ik blijf gematigd positief over het hele idee van 'tags'. Heel leuk en web 2.0 enzo, maar het vraagt toch wel wat discipline en vaardigheid om de juiste tags toe te voegen. En dat doet dus niet iedereen (consequent). Dit probleem is zo oud als de informatie/archiefwetenschap. Ouder zelfs.

Overigens: Als iemand op een redelijk toegankelijke manier kan uitleggen wat een API nou eigenlijk is, houd ik me aanbevolen. Van Wikipedia word ik niet echt wijzer.

3 opmerkingen:

  1. Voor iemand die niet zo'n zin had in het "flickr-ding" heb je je toch nog behoorlijk uitgesloofd. Je hebt zelfs de vloer van je huisje weggehaald om wat leuke plaatjes te schieten. Indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig knus huisje.

    Een api in één zin: Interface waarmee software met andere softwarepakketten kan communiceren.
    Snap je? Dus, flickr heeft bijvoorbeeld een gestandaardiseerde methode bedacht waarmee je kan praten met hun server, zodat je de foto's en metadata kan hergebruiken op je eigen website/software. Duidelijker kan ik het niet uitleggen! Iemand beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @jacob: ach, je kent me, nooit de beroerdste niet..;)

    BeantwoordenVerwijderen