maandag 27 september 2010

ding 4: stReSS!

Omdat bijna mijn hele leven (email, agenda, blog) al in handen ligt van Google Inc., wil ik mijn RSS feeds eens op een andere manier gaan invullen. Dus gegoogeld (o ironie) naar “Best RSS reader”. Naar aanleiding van het blogbericht the best 10 rss readers for windows mac and linux koos ik voor RSSOwl, Open Source, en dus sympathiek (en gratis).
Nu blijkt dat deze reader niet webbased is, dat wil zeggen, om hem te gebruiken moet ik een programma downloaden. Omdat ik op veel verschillende computers werk, lijkt me dat niet zo handig. Misschien ga ik nog wel zo'n reader op mn privĂ©-laptop zetten, want blijkbaar kan je via zo'n lokaal geinstalleerde reader de berichten ook offline lezen, wat dan weer reuze handig is. Enfin...top 10 web based rss readers geconsulteerd, en op basis van het ultrahippe en gezellige roze uiterlijk Fwicki uitgekozen. Die site is echter te hip voor mijn begrip. Noem het ouderwets, maar ik hou er van als op een site gewoon uitgelegd wordt waar het aanbod voor dient en hoe het allemaal werkt.
Netvibes begreep ik wel, na dit instructiefilmpje. De beste tip: eerst alle widgets en feeds die automatisch worden geleverd verwijderen. Zo begin je met een schone lei.

2 opmerkingen:

  1. Hi!het is inderdaad een lastige keuze. Hoe veel leven laat je besturen door 1 aanbieder. Het grote voordeel van 1 Google is dat alles met elkaar kan comuniceren. Google docs integreer je in Gmail. RSS deel je eenvoudig met je Gmail vrienden en ga zo nog maar even door. Mijn hele telefoon is Google en synchroniseert alles, inclusief mijn rss feeds.
    Netvibes ben ik zelf ook wel tevreden over, al vindt ik het meer een dashboard dan een rss reader. Maar het werkt. En je kan het nog delen ook, bijvoorbeeld http://www.netvibes.com/archief20

    Je kan altijd ook nog je rss feeds eruit gooien en gewoon overstappen op Twitter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twitter, daar ben ik nog niet hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen