zondag 19 september 2010

Blogger of Wordpress?

...that's the question. Ding 2 nog niet begonnen of ik sta al voor een keuze. Een kort rondje Googlen leert dat Wordpress eigenlijk beter is. Het argument van Erin Smith (wie kent haar niet) is belangrijk, zeker voor een archivaris:

Google owns Blogger, and they seem to have a tendency to take stuff down because they feel like it. That’s not the most stable situation for your blog.


Wordpress is een open software applicatie, en als ik het goed begrijp moet je deze software downloaden en publiceer je je blog op je eigen server of eigen webdomein. Je hebt dus zelf meer controle over het blog, en mocht Wordpress er ooit mee ophouden, is de broncode beschikbaar waardoor je het blog altijd leesbaar kunt houden. Ook lijkt er meer mogelijk op het gebied van het personaliseren van de webpagina.

Maar de oplettende lezer ziet dat ik toch heb gekozen voor Blogger. Leek me toch eenvoudiger. Ik gok er maar op dat Google de komende 3 maanden blijft bestaan.

Update: even een irritant foutje verbeterd, het is natuurlijk Wordpress ipv Worldpress *blush*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten